Οι εταίροι του Έργου ΕLITe
Η στρατηγική σύμπραξη του ELIte περιλαμβάνει 7 οργανισμούς με συμπληρωματικές ικανότητητες και εξιδικεύσεις.
Η ομάδα "Εκπαιδευτική Έρευνα και Αξιολόγηση" του ΙΥΜ/ ΙΤΕ έχει μεγάλη εμπειρία σε ευρωπαϊκά έργα, τόσο ως συντονιστής όσο και ως εταίρος, και συντονίζει το έργο ELITe. Η ομάδα έχει εξειδίκευση σε διάφορους τομείς εκπαιδευτικής και κοινωνικής καινοτομίας, με ιδιάιτερη έμφαση στη διάσταση της εκπαίδευσης STEM και των ΤΠΕ ως εργαλείο για την ενίσχυση της μάθησης και της διδασκαλίας. Η ομάδα υποστηρίζει τις δραστηριότητες εφαρμογής, αξιολόγησης και διάχυσης αποτελεσμάτων του έργου μέσω του δικτύου/επαφών της με σχολεία, εκπαιδευτικούς, φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής και υπεύθυνους εκπαίδευσης εκπαιδευτικών σε τοπικό επίπεδο (π.χ. Σύλλογος Φυσικών Κρήτης), σε εθνικό επίπεδο (π.χ. ΙΕΠ) και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο (π.χ. ATEE, ESHA και ETUCE).
Οι ομάδες από τα πανεπιστήμια OUNL, UNISOFIA και UB έχουν μεγάλη εμπειρία και εξειδίκευση στη Διερευνητική Μέδοδο Διδασκαλίας και Μάθησης στις ΦΕΤΜΜ/STEM και στη μάθηση μέσω ψηφιακών μέσων. Αυτές οι ομάδες - μαζί με την ομάδα του ΙΤΕ- είναι οι βασικές ομάδες που αναπτύσσουν και εφαρμόζουν τις δραστηριότητες εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών στο έργο. Όλες οι ομάδες έχουν επαφές με εθνικά δίκτυα και συλλόγους εκπαιδευτικών ΦΕΤΜΜ/STEM στα πλαίσια δράσεων εκπαίδευσης εκπαιδευτικών που υλοποιούν.
Το OUNL δεν δραστηριοποιείται μόνο στον τομέα της θεωρητικής επιστημονικής έρευνας, αλλά συνεργάζεται στενά με εκπαιδευτικούς για την ανάπτυξη και την εφαρμογή μαθησιακών περιβαλλόντων, μορφών εκπαίδευσης και διδακτικής. Η ομάδα περιλαμβάνει ειδικούς στην ανάπτυξη επαγγελματικών μαθησιακών δραστηριοτήτων για σπουδαστές σε εκπαιδευτικές επιστήμες και ειδικούς σε μεθόδους για το σχεδιασμό λογισμικού εκπαίδευτικών προγραμμάτων.
Η ομάδα του Πανεπιστημίου UNISOFIA είναι πολύ δραστήρια σε πρωτοβουλίες και έργα που συνδέονται με την εκπαίδευση και κατάρτιση εκπαιδευτικών ΦΕΤΜΜ/STEM. Βάσει της μεγάλης εμπειρίας τους από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, διαμόρφωσαν τις προϋποθέσεις για την επιτυχή ένταξη των διερευνητικών μεθόδων μάθησης στα σχολεία σε εθνικό επίπεδο -ιδίως παρέχοντας συνεχή κατάρτιση στους εκπαιδευτικούς και πόρους/υλικά/πηγές που βασίζονται σε υποδομές ΤΠΕ.
Η ομάδα του Πανεπιστήμιου UB κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών έχει συμμετάσχει στη μελέτη και υλοποίηση μαθησιακών προσεγγίσεων που βασίζονται στη διερευνητική μέθοδο μάθησης και διδασκαλίας σε σχολεία, τόσο μέσω κοινοτικών όσο και εθνικών σχεδίων/έργων, όπως π.χ. το έργο ENGAGE. Σχετικές με το έργο δεξιότητες της ομάδας είναι η εμπειρία στη μελέτη των παιδαγωγικών επιπτώσεων της καινοτομίας που βασίζεται στις ΤΠΕ τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές.
Το ILI-FAU διαθέτει τεχνογνωσία στον τομέα των καινοτόμων τεχνολογιών για την υποστήριξη διαδικασιών μάθησης σε διάφορα μαθησιακά περιβάλλοντα και για διαφορετικές ομάδες-στόχους, όπως επίσης και σε συστήματα μάθησης και κατάρτισης με βάση τις νέες τεχνολογίες. Η μακροχρόνια εμπειρία της ομάδας σε προγράμματα/έργα της ΕΕ ως συντονιστές και ως εταίροι καθιστά την ομάδα ως τον ιδανικό εταίρο του έργου για το συντονισμό των δραστηριοτήτων του έργου που αφορούν στην αξιολόγηση της υλοποίησης της παρέμβασης.
Το δίκτυο DLEARN γεννήθηκε από την πρωτοβουλία 20 διαφορετικών οργανισμών από όλη την Ευρώπη, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εκπαίδευσης και της ψηφιακής μάθησης σε διάφορα επίπεδα. Μεταξύ άλλων, τα μέλη της DLEARN είναι: Εκπαιδευτικά Κέντρα (εκπαίδευση ενηλίκων), Κέντρα κατάρτισης, Πάροχοι υπηρεσιών εκπαίδευσης ΤΠΕ, Εμπειρογνώμονες ΤΠΕ, ΜΚΟ; ΜΜΕ, Πανεπιστήμια, Σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Το DLEARN συντονίζει τις δράσεις διάδοσης στων αποτελεσμάτων του έργου.
Η EPA έχει συμμετάσχει σε ένα σημαντικό αριθμό έργων στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus + που προωθούν τη γονική μέριμνα στην ψηφιακή εποχή, την ενεργό συμμετοχή των πολιτών, τη συμμετοχή και την ευρωπαϊκή παιδεία μεταξύ των γονέων, καθώς και την κατάρτιση των γονέων για ενεργό συμμετοχή στο σχολείο. Ο ρόλος της EPA στο έργο ELITe είναι να προωθήσει τη συμμετοχή των γονέων σε όλα τα στάδια του έργου και να παράσχει περιεχόμενο και μεθοδολογία για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην εμπλοκή των γονέων στις καθημερινές τους δραστηριότητες.